Inredning för företag

En trivsam och väl fungerande arbetsplats lyfter och stärker er företagsprofil samt ger mer nöjda och produktiva medarbetare. Vi hjälper er att ta fram ny företagsinredning från behovsanalys och designförslag till färdiginstallerad företagsmiljö.

Sköna och produktiva arbetsmiljöer

Vår strävan är att skapa representativa företagsmiljöer där färg och form stärker er profil och verksamhet. Kontoret, receptionen eller mötesrummet ska spegla den känsla ni vill ge era kunder, samarbetspartners och anställda.

Vi tar ett helhetsansvar

Som projektledare tar vi ett helhetsgrepp om inredningsuppdraget från planering till färdig och nyinredd företagsmiljö. Vi ombesörjer inköp av inredning och tjänster, håller i leveranser och budget. Vi ser till att ni får tid till det ni gör bäst – att driva ert företag.

Inredning företag kök och konferensrum

Ny inspirerande arbetsmiljö i fyra enkla steg

1. Behovsanalys

I detta första steg analyserar vi era behov och önskemål för ett framtidiga arbetsmiljö. Vi samlar in den information som behövs för att arbeta fram underlag och skapa en långsiktig och hållbar lösning.

Behovsanalysen kan innehålla olika aspekter och vara mer eller mindre omfattande men tar alltid utgångspunkt i nuläget och företagets framtid. Bland annat tittar vi här på nyttjandegrad, flöden och lokalernas förutsättningar. Vi gör en inventering av existerande möbler för eventuellt återbruk.

2. Designförslag och förankring

Baserat på behovsanalysen och era önskemål i övrigt arbetar vi fram en designplan som vi tillsammans går igenom och förankrar till en lösning som blir den bästa och mest optimala för ert företag. Designplanen presenteras bland annat med 2D/3D ritningar så ni på bästa sätt kan visualisera det färdiga resultatet. 

När vi tillsammans har hittat den lösning som passar ert företag bäst, presenterar vi ett komplett förslag, där du enkelt kan ta del av ritningar, färgsättning, materialval, belysning och möbelval.

3. Implementering

Här tar våra gemensamma visioner form och vi går från ord till handling. Vi har stor respekt för att er dagliga verksamhet ska flyta på så smidigt som möjligt och ser till att omvandlingen av era lokaler går så smärtfritt som möjligt. Vi sköter inköp och logistik, övervakar eventuella renoveringsarbeten, samordnar hantverkare samt leveranser och installation av möbler och inredningsdetaljer.

4. Återkoppling och uppföljning

När ni har använt era lokaler i en period är det dags för återkoppling och uppföljning där vi tillsammans ser så att allt blivit som planerat.

Intresserad av ny fräsch företagsinredning?

Vi hjälper er hela vägen från behovsanalys till färdig inredning och uppföljning. Använd formuläret för att boka ett kostnadsfritt och försutsättningslöst möte.